W dniu 17.11.2023 nauczycielka geografii, p. Edyta Kozieł uczestniczyła w konferencji naukowej pt. "Koncepcje geografii szkolnej a geografia akademicka" organizowanej przez Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS, Komisję Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego przy udziale Lubelskiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Konferencja ma charakter cykliczny (odbyła się już po raz 23.) i stanowi okazję do corocznych spotkań przedstawicieli uniwersytetów zaangażowanych w badania nad edukacją geograficzną. Tematyka tegorocznej konferencji obejmowała cztery obszary: teoria kształcenia geograficznego – współczesne koncepcje edukacyjne, nowe kierunki, potrzeby i możliwości badawcze; szkolna edukacja geograficzna – funkcjonowanie w zreformowanym systemie szkolnym, problemy, wyzwania, dobre praktyki; kształcenie geograficzne na poziomie akademickim – szanse i zagrożenia, kierunki przemian; edukacja geograficzna wobec zmian w geografii jako nauce. Obrady toczyły się wokół pięciu sesji tematycznych: „Między geografią szkolną a geografią akademicką”, „Uczeń i nauczyciel w procesie kształcenia – wyzwania, potrzeby, kompetencje”, „Wyzwania edukacji geograficznej”, „Współczesne trendy w edukacji geograficznej”, „Różne oblicza edukacji geograficznej”.